Bentley, Apple in znani filmski režiserji snemajo s telefoni

Pametni telefoni nas spremljajo na vsakem koraku našega življenja. Vedno imamo pri roki Google in aplikacije za zelo različne tipe naših potreb. Trenutke, ki si jih želimo večno vtistniti v spomin, fotografiramo ali posnamemo. Pri tem pa se podjetjem poraja vprašanje, ali lahko s pametnim telefonom posnamemo dober promocijski video, ki bo legitimno predstavljal naše podjetje? 

5 omejitev pametnih telefonov za snemanje videov

Najprej si poglejmo, kaj vse zmorejo pametni telefoni glede snemanja videa. Kvaliteta kamere pri telefonih je v 13 letih od prvega iPhona močno napredovala. V letu 2020 skoraj ne moremo najti telefona, ki ne bi imel dobrega fotoaparata oziroma kamere. Seveda pa pri tem obstajajo določene omejitve.

  1. Baterija zdrži bistveno manj za snemanje videov, kakor je kapaciteta profesionalnih fotoaparatov ali kamer.
  2. Objektiv na pametnih telefonih imamo le en, ki ga načeloma ne moremo menjati. Lahko pa ga nadgradimo, če kupimo posebne objektive za telefon.
  3. Omejeni smo tudi z uporabo fokusa. Vgrajeno imamo lečo, ki avtomatsko izostri vse, kar vidimo pred seboj. Torej se težko igramo s preostritvami in zamegljeno sliko.
  4. Izpostaviti moramo tudi omejene funkcije nastavljanja svetlobe. Na telefonu imamo manj možnosti za snemanje slabo osvetljenih prostorov.
  5. Zadnja pomanjkljivost pri telefonih je digitalni zoom. Z njim sicer lahko zoomiramo, vendar je kvaliteta slike slabša, poleg tega pa se nam slika pri umetnem približevanju tudi bolj trese.

Obstajajo nekatere aplikacije, namenjene snemanju videov s telefonom, ki omogočajo določene funkcije in telefon približajo profesionalnemu fotoaparatu oziroma kameri.

Profesionalni oglasi, posneti s telefonom

Oglas za Bentley so posneli z iPhone 5s in zmontirali na iPad Air tablici kar v notranjosti avtomobila. Poleg tega pa so za snemanje uporabili še profesionalne objektive in gimbal, ki omogoča snemanje gladkih, premikajočih se posnetkov. Pri montaži so uporabili program iMovie.

Podjetje Apple veliko mero oglaševanja namenja videom, ki so posneti na iPhone. Pri snemanju je ekipa uporabila kar nekaj dodatne opreme, ki je omogočila videz zelo profesionalnega izdelka.

 

Profesionalni filmi, posneti s telefonom

Na pametne telefone pa so posneli tudi nekaj uspešnih Hollywoodskih filmov. Režiser Steven Soderbergh, ki je znan po filmih Oceanovih 11, Oceanovih 12 ter Vroči Mike XXL, je z uporabo iPhona 7 Plus v 10 dneh posnel psihološko grozljivko Unsane.

Režiser Sean Baker se lahko pohvali s filmom Tangerine, ki je bil posnet na iPhone 5s. Film so predvajali na enem izmed najbolj znanih filmskih festivalov na svetu Sundance. Poleg tega je izdelek osvojil veliko nagrad na različnih festivalih po svetu.

10 nasvetov za snemanje videa s telefonom

  1. Če želite video objaviti na Instagram story ali IGTV, ga posnamite vertikalno, drugače pa horizontalno.
  2. Pri snemanju uporabite stativ ali gimbal.
  3. Ne uporabljajte digitalnega zooma.
  4. Na telefonu nastavite svetlobo.
  5. Pazite na dobro osvetlitev. Zunaj je najbolje snemati v času sončnega vzhoda ali zahoda. V notranjih prostorih pa blizu vira svetlobe (okna ali luči).
  6. Pomembno pozornost namenite kompoziciji. Osredotočite se na primerno umestitev predmeta snemanja v kader.
  7. Izberite najboljšo kvaliteto snemanja. Če imate možnost, je to 4k, drugače full HD (1080p).
  8. Predmet snemanja izostrite, ali po potrebi zameglite.
  9. Osredotočite se tudi na snemanje zvoka. Če snemate govor, človeka postavite v tiho okolje. Dobro je tudi, da uporabite pri snemanju zunanji mikrofon.
  10. Video popestrite s počasnimi posnetki, timelapsi in hyperlapsi (premikajoči se timelapsi).

Kakor smo ugotovili, je s pametnim telefonom možno snemati videe na profesionalnem nivoju z ogromno znanja ter dodatne video opreme. Za kompleksnejše video produkcije, ki zahtevajo poglobljeno znanje in opremo, pa lahko delo prepustite profesionalcem kot je naša hiša Studio Akcija, Kontaktirajte nas in z veseljem vam pripravimo ponudbo glede na vaše potrebe.

Kako narediti viralni video, ki bo dosegel pol milijona ljudi?

Ustanovitelj naše video produkcije Luka Plečnik je sodeloval pri produkciji več viralnih videov. Z ekipo Vida Valiča je ustvaril video Turistični politik, ki je v treh mesecih presegel 500 tisoč ogledov. Snemal je skrito kamero za KZS, ki je imela več kot 115 tisoč ogledov. Sodeloval pa je tudi pri nekaterih drugih viralnih videih. Kakšen je recept za dober viralni video?

Skeč s turističnimi boni – 538 tisoč ogledov

Video Turistični politik je dosegel več kot 538 tisoč ogledov na Facebooku in na YouTube. Zgodba govori o politiku, ki državljanu Slovenije ponudi brezplačen turistični bon. Kaj se zgodi ob koriščenju bona pa si oglejte v videu. Video je bil zasnovan na ideji Vida Valiča in Juša Milčinskega, ki sta v videu tudi nastopala. Igral tudi Dino Kapetanovič. Pri videu je sodeloval naš Luka Plečnik kot snemalec. Režijsko palico sta prevzela Vid Valič in Vid Sodnik. Za zvočno podobo je poskrbel Andrej Supančič. Pod montažo pa sta podpisana Vid Valič in Andrej Podbevšek. O videu so pisali tudi spletni portali Klip.si Regional Obala ter Nadlani.si.

Košarkarici na pripravah ostali brez sobe – 115 tisoč ogledov

Na pripravah ženske članske reprezentance sta košarkarici Eva Lisec in Tina Trebec ostali brez sobe. Šlo je za skrito kamero, ki si jo je na Youtube in Facebooku ogledalo že prek 115.000 ljudi. Pri izdelavi potegavščine so sodelovali: Teja Oblak in Sandra Piršič (reprezentantki), Silvester Javornik (napovedovalec Radia Center in zmedeni receptor), Lučka Blažič (teta na dopustu), Anže Blažič in Aljaž Močnik (KZS, režija in organizacija), Peter Kastelic in Luka Plečnik (vzivo.si, produkcija), Matej Svoljšak (Digital media, post-produkcija) ter prijazno osebje hotela Thermana Laško. Objavila ga je Košarkarska zveza Slovenije na svojem Facebook in YouTube kanalu. O zabavnem viralnem videu sta poročala tudi medija ekipa24.si ter govori.se.

Leteči Klun – droga v pijači – 77 tisoč ogledov

Za Hitradio Center smo posneli skrito kamero, v kateri je voditelj jutranjega programa Boštjan Klun preverjal, koliko so ljudje v lokalih pozorni na vsebino v svojih kozarcih. Video je na Facebooku dosegel 77 tisoč ogledov.

Klun in Hitradio Center na 1. April – 43 tisoč ogledov

S Hitradiem Center smo posneli skrito kamero, kjer je moderatorja Boštjana Kluna zanimala naivnost Slovencev za prvi april. Video je na Facebooku dosegel 43 tisoč ogledov.

Videospot Adam Velić – Vztraji – skoraj 25 tisoč ogledov

Za raperja in pevca Adama Velića smo ustvarili videospot, ki je dosegel skoraj 25 tisoč ogledov na YouTube.

Slovenska moška rokometna reprezentanca doživela pranke – 19 tisoč ogledov

Pri Hitradiu Center so si privoščili člane slovenske moške rokometne reprezentance. V skriti kameri si oglejte, kaj so člani Hitradia Center med intervjujem uganjali omenjenim igralcem. Video, ki je na Facebooku in YouTube dosegel 19 tisoč ogledov, je bil objavljen tudi na Klip.si.

Prenos v živo iz bazena Terme Suhadol – 17 tisoč ogledov

V okviru spletnega medija Sijaj smo posneli prenos v živo na bazenu Terme Suhadol. Šlo je za interni bazen, ki so ga postavili vaščani občine Dolenji Suhadol na Dolenjskem. Prenos v živo si je ogledalo17 tisoč ljudi. Terme Suhadol so bile tudi predstavljene v drugih medijih kot so: rtvslo.si, žurnal24.si, 24ur.com, dnevnik.si, siol.net, slovenskenovice.si

Napovednik kulturologije na FDV – 14 tisoč ogledov

Luka Plečnik je v sklopu diplomske naloge ustvaril tri predstavitvene videe smeri na FDV. Izpostavil je novinarstvo, sociologijo ter kulturologijo. Naredil je tudi napovednike vseh treh videov. Napovednik za kulturologijo je omenjena smer objavila na svoji Facebook strani. V enem mesecu je video dosegel 10.000 ogledov. Zdaj, ko je minilo že več časa od objave videa, pa je napovednik presegel 14 tisoč ogledov.

Video slepega Slovenca za mednarodni natečaj – 8 tisoč ogledov

Miha Srebrnjak je slepi mladenič iz Novega mesta, ki se je na mednarodnem natečaju potegoval za zagon lastnega podjetja. Pomagali smo mu posneti video za natečaj. O njegovi zgodbi so poročali večji slovenski mediji kot so: 24ur.com, Slovenske Novice, Svet 24, Dolenjski list in Dolenjska News. Na YouTube je video dosegel 8 tisoč ogledov.

Kakšen je recept za dober viralni video?

Dober viralni video temelji na kvalitetni zgodbi.

  1. Dobro je, da video ni daljši kot dve minuti. Gledalci imajo radi kratke videe, ki jim ne vzamejo preveč časa. Pozornost gledalca pritegnete v prvih petih sekundah.
  2. Viralni video ni oglas za splet ali televizijo. Video mora biti iskren, naraven in pristen.
  3. Video naj vključuje nekaj presenetljivega, da ni preveč predvidljiv in gledalcu dolgočasen.
  4. Video mora vsebovati viralni element (biti mora smešen, poučen, šokanten, povezan z aktualnim dogajanjem ali čustvi), da ga bodo ljudje delili naprej.
  5. Če je možno, v videu uporabite slavne ljudi, otroke ali živali. To največkrat pritegne občinstvo, da ga delijo naprej.
  6. Video objavite na vseh svojih kanalih (družbena omrežja, blog na spletni strani, e-novice).
  7. Video mora imeti zanimiv naslov, thumbnail (naslovno fotografijo) ter opis, saj ti elementi gledalca pritegnejo k ogledu.
  8. Pomemben je tudi čas objave videa. Dobro je, da video objavite takrat, ko je na spletu prisotnih največ potencialnih gledalcev videa (ponavadi je to ob 8:00, zjutraj v času malice ob 11:00, po službi ob 17:00 ali zvečer okoli 20:00).
  9. Video ne sme imeti preveč informacij, saj to prestraši gledalca in ga odvrne od ogleda videa.

Če potrebujete kvalitetno video produkcijo, ki bo poskrbela za dober promocijski video, ki lahko potencialno postane viralni, se obrnite na naše podjetje Studio Akcija.

Kaj imajo skupnega James Bond, Nekateri so za vroče in Levji kralj?

James Bond, Nekateri so za vroče in Levji kralj so znani Hollywoodski filmi. Poleg tega pa imajo zanimive zgodbe, ki gledalca pritegnejo. Tako kot v Hollywoodu, pa so izjemno pomembne dobre zgodbe tudi pri video produkciji. Naj gre za promocijske videe, videe za družbena omrežja ali spletne video oglase. Zgodba gledalca pritegne ali odvrne od ogleda videa. 

James Bond

Ideja za Jamesa Bonda je nastala v glavi pisatelja Iana Fleminga. Izmislil si je lik vohuna britanske obveščevalne službe. James Bond je karizmatični agent Britanske tajne službe MI6 s kodnim imenom 007. Tajni agent potuje po eksotičnih krajih in ob pomoči visokotehnoloških naprav rešuje grožnje stabilnosti Britanije. V vsakem delu uspešnih serij o Bondu ima agent 007 drugo dekle (Bondovo dekle), ki pa je velikokrat zaposlena pri drugi tajni službi (Wikipedija – James Bond, 2020).

Nekateri so za vroče

Billy Wilder je bil po drugi svetovni vojni eden najbolj cenjenih scenaristov in režiserjev v eni osebi. Veljal je za mojstra dobro napisanega scenarija. “V dobrem scenariju je vsaka stvar nujno potrebna, drugače scenarij ni dober,” je trdil. “In če iz njega odstranite en košček, ga raje nadomestite z drugim, ali pa boste zabredli v težave.” Njegov film Nekateri so za vroče prikazuje zgodbo o dveh glasbenih junakih, ki sta na begu pred gangstersko tolpo. Zavetje najdeta v ženski glasbeni skupini. Tudi sama se preoblečeta v ženski, da ju ne bi razkrili (Giannetti, L. 2008, str. 419).

Levji kralj

V Levjem kralju spremljamo zgodbo o odraščanju levjega mladiča Simbe, ki je prestolonaslednik očeta Mufase. Simbin stric Scar poskrbi za Mufasino smrt in Simbi je usojeno, da ga maščuje. Zgodba je vzeta iz Hamleta z odtenki Kralja Ojdipa, zgodbe o Mojzesu, Bambija in Knjige o džungli. (Giannetti, L. 2008, str. 385)

Elementi dobre zgodbe

V vsaki dobri zgodbi potrebujemo junaka in negativca, proti kateremu se ta bori. Junak mora imeti cilj, ki se ga dosledno drži. Pri filmih so zelo različni cilji, ki jih želijo junaki izpolniti. Če vzamemo za primer Jamesa Bonda, želi rešiti svet pred propadom. Pri temu mora premagati zlobneža, ki ima namen svet uničiti. Med njima se zgodi trenje, ki v zgodbi rodi zaplet. Junak zaradi svoje neizkušenosti potrebuje mentorja, ki ga nauči potrebne veščine, da premaga negativca. Na koncu zgodbe običajno sledi tudi nauk.

Scenarij, foto: Pixabay

Scenarij, foto: Pixabay

Promocijski video z dobro zgodbo

V video produkciji Studio Akcija se z vsakim izdelkom trudimo naročnikom ponuditi odlično zgodbo, ki izstopa iz povprečja. To nam omogoča tudi naša izvrstna ekipa. V svojih vrstah imamo scenarista Leva Mastnaka Trobentarja, ki je za svojo diplomsko serijo Povodni mož prejel Prešernovo nagrado. Pohvali se lahko tudi z drugo nagrado na filmskem festivalu Muvit6x60 ter drugo nagrado na Grossmannovem festivalu za scenarij Pasjeglavec. Lev upošteva vse zakonitosti pisanja dobre zgodbe in s tem ustvari marsikatero izvrstno filmsko ali video pripoved. Z video ekipo, ki se zanaša na svoje znanje in dobre ideje, lahko tudi vam naredimo promocijski video, spletni video oglas ali video za družbena omrežja, ki bo še dolgo ostal v glavah vaših strank.

Scenarist Lev Mastnak Trobentar in režiser Kristian B. Irgl, foto: Facebook

Scenarist Lev Mastnak Trobentar in režiser Kristian B. Irgl, foto: Facebook

Viri:

  1. Giannetti, Louis. 2008. Razumeti film. Ljubljana: UMco, d.d. in Slovenska kinoteka.
  2. James Bond 007: No time to die Trailer 2 (2020) – YouTube (Dostopno preko: https://www.youtube.com/watch?v=yHafN0M2kl0&feature=emb_title&ab_channel=FilmSelectTrailer, 22.10.2020)
  3. James Bond – Wikipedija, prosta enciklopedija (Dostopno preko: https://sl.wikipedia.org/wiki/James_Bond, 22.10.2020)
  4. Kako ustvariti zgodbo, ki proda čisto vsak izdelek – Beseda (Dostopno preko: https://beseda.si/prodajajte-z-zgodbo/, 22.10.2020)
  5. Prešernov nagrajenec: Povodni mož je najbolj znan slovenski zapeljivec – Moški Svet (Dostopno preko: https://www.moskisvet.com/novice/presernov-nagrajenec-povodni-moz-je-najbolj-znan-slovenski-zapeljivec.html, 22.10.2020)
  6. Some Like it Hot (1959) Movie Trailer HD – YouTube (Dostopno preko: https://www.youtube.com/watch?v=rI_lUHOCcbc&feature=emb_title&ab_channel=MovieclipsTrailers, 22.10.2020)
  7. The Lion King – Original Release Trailer (1994) – YouTube (Dostopno preko: https://www.youtube.com/watch?v=hY7xBISLBIA&feature=emb_title&ab_channel=Fandisgis, 22.10.2020)